Innowacyjne strategie marketingowe dla małych biznesów prowadzonych przez kobiety

Date:

Share post:

Każda przedsiębiorczyni, która dziś odnosi sukces w biznesie, kiedyś była na linii startu. Wiem, że w internecie znajdziesz setki wskazówek, rad oraz niezawodnych schematów marketingowych, które zmienią twój biznes. Prawda jest taka, że nie ma czegoś takiego, jak sprawdzony schemat dla każdego biznesu. Jak chwilę się zastanowisz, to przecież, jak coś może pomóc tak wielu różnym biznesom, które świadczą inne usługi, oferują inne produkty, sa na innym etapie rozwoju,a  ich właścicielki mają różne podejście do rozwoju firmy, czy inwestycji w biznesie. Dziś przygotowałam dla Ciebie 4 pomysły do zaimplementowania w Twoich strategiach marketingowych.

1. Wykorzystanie mikroinfluencerów

Współpraca z mikroinfluencerami, którzy mają zaangażowane i lojalne grono odbiorców w niszowych segmentach rynku, które pokrywają się w jakiejś części z twoją grupą odbiorców. Ich rekomendacje mogą być bardziej autentyczne i przekonujące niż te od większych influencerów. Ja również korzystam z takiej strategii przy promocji kursów językowych online mojej szkoły językowej online. Obecnie współpracujemy w formie barterowej z 10 influencerami, którzy mają dzieci w wieku szkolnym lub są podróżnikami. Przy takiej formie współpracy, bardzo ważne jest, aby określić, co obejmuje barter oraz na czym Ci zależy w prezentacji twojej marki. Gdzie znaleźć takie osoby do współpracy? Polecam grupy na Facebooku typu “INFLUENCER – współpraca”

2. Interaktywne kampanie w mediach społecznościowych

Organizowanie interaktywnych kampanii w mediach społecznościowych, takich jak konkursy, ankiety, Q&A (pytania i odpowiedzi) na żywo czy wyzwania. Zachęca to do większego zaangażowania i buduje społeczność wokół marki.

Jednym z najbardziej angażujących działań na profilu jednej z moich marek, jest głosowanie na wzór dyplomu. Pozornie nic wielkiego, ale dla mojej grupy odbiorców udział w wyborze elementu usługi jest dla nich bardzo angażująca. Polecam również krótkie wyzwania tematyczne i interesujące dla twoich potencjalnych klientów, takie ja: “Naucz się X w 5 dni”, “Odczaruj swój X w 7 dni.” Ważne, aby w trakcie wyzwania angażować odbiorców do udostępniania treści z wyzwania, aby nasze działania pomogły nam dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

3. Content Marketing z akcentem na edukację i inspirację

Tworzenie wartościowych treści edukacyjnych i inspirujących, które pokazują ekspertyzę marki i pomagają klientom rozwiązywać problemy. Może to obejmować wpisy na blogu, webinary, e-booki, tutoriale wideo, podcasty itp.

Osobiście jestem ogromna fanką treści edukacyjnych i taką strategię wdrożyłam pierwszy raz w 2015 roku, kiedy byłam jeszcze właścicielką stacjonarnego biznesu i edukowałam rodziców, dlaczego warto uczyć dzieci języków obcych, jak mogą wspomagać ich naukę w domu itp. dziś każda moja marka edukuje. dzielenie się swoją wiedzą, ekspertyza, inspiracjami pomaga nie tylko w zaangażowaniu, ale również w zdobyciu zaufania do Ciebie i twojej firmy, co jest kluczowe również w sprzedaży. To o czym musisz pamiętać, to aby nie przesadzić  z bezpłatną wiedzą szczególnie kiedy sprzedajesz usługi edukacyjne, kursy,szkolenia, lub konsultacje.

4. Crossy twórców

Crossy twórców w social mediach, znane również jako współpraca między twórcami (ang. creator collaborations). takie współprace mogą przybierać różne formy, ale ich głównym celem jest wzajemne promowanie się, zwiększenie zasięgu i angażowanie szerszej publiczności.

Najbardziej popularna formą są wspólne nagrania wideo. Twórcy spotykają się (osobiście lub online) i nagrywają wspólne wideo, które jest potem publikowane na ich profilach. Mogą to być wywiady, wspólne wyzwania, vlogi, tutoriale czy inne formaty.

Ciekawym formatem są również gościnne wywiady. Jeden twórca pojawia się jako gość na kanale drugiego twórcy, aby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem.

Crossy twórców w social mediach to skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców, zwiększenie zaangażowania i budowanie silniejszych relacji z istniejącymi obserwatorami. Dzięki współpracy twórcy mogą również wymieniać się pomysłami, wspierać się nawzajem i tworzyć bardziej atrakcyjne i różnorodne treści. Pamiętaj, aby wybierać Twórców, którzy również mają zaangażowana społeczność, która mogłaby zainteresować się twoimi produktami lub usługami.

​​Działania marketingowe są skuteczne wtedy, gdy osiągają zamierzone cele i przynoszą mierzalne korzyści dla biznesu.

Skuteczność działań marketingowych, zależy od:

  1. Jasno zdefiniowane cele
  2. skierowane do odpowiedniej grupy docelowej
  3. Komunikacja marketingowa powinna być spójna, jasna i przekonująca.
  4. Wybór odpowiednich kanałów komunikacji
  5. Personalizacja i zaangażowanie
  6. Analiza i optymalizacja
  7. Kreatywność i innowacyjność
  8. Budowanie relacji i zaufania

Olga Wilczyńska – Ekspertka ds sprzedaży, automatyzacji i rozwoju firm

Olga Wilczyńska

Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie biznesowe, specjalizuje się w zrozumieniu mechanizmów oraz w tworzeniu realistycznych planów sprzedażowych. Pomaga innym budować działy sprzedaży, tworzyć strategie sprzedażowe i automatyzować procesy.Jej doświadczenie obejmuje także tworzenie treści sprzedażowych i marketingowych, oraz kształtowanie lejków sprzedażowych dla różnorodnych produktów i usług.

Dzięki zdolnościom w budowaniu zespołów i procesów, przyczyniła się do sukcesu kilkudziesięciu firm z branży EDU oraz IT. Jej osiągnięcia obejmują także tworzenie programów do zarządzania oraz raportowania. Regularnie prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne. Jako prelegentka i współautorka publikacji z zakresu rozwoju biznesu, dzieli się swoją wiedzą na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych, inspirując innych do osiągania sukcesu. Jej umiejętności oraz zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości sprawiają, że jest poszukiwanym ekspertem w dziedzinie biznesu online. Jest także współautorką książki „Zarabiaj więcej.”, oraz wydawcą magazynu „Lider Branży Edukacyjnej”.

www.olgawilczynska.pl

kontakt@olgawilczynska.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

bannery-www-336x280_2

Related articles

Jubileuszowe wydanie „LAW BUSINESS QUALITY” – wyjątkowa dawka inspiracji i wiedzy biznesowej!

150 stron inspirujących wywiadów, eksperckich analiz i cennych wskazówek od uznanych liderów biznesu, prawa, psychologii, marketingu oraz przedsiębiorczości....

Pewność siebie i mocna samoocena – fundamenty sukcesu w biznesie

W świecie biznesu, szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety, pewność siebie oraz mocna samoocena...

Fundacja „W zgodzie ze sobą” kontynuuje misję badań nad hejtem – tym razem w środowisku biznesowym

Fundacja "W zgodzie ze sobą" konsekwentnie realizuje swoje statutowe działania, wśród których kluczowe miejsce zajmują badania społeczne i...

Walentynki w świecie kobiet biznesu – święto nie tylko romantycznej miłości

Walentynki to dzień miłości, ale nie tylko tej romantycznej! To także doskonała okazja, by szerzyć życzliwość, szacunek i...